Minggu, 19 April 2020

exercise ms nani, reading, translate, 20/4/20

At the Restaurant

W – Waiter, F – Father/ Daddy , M – Mother/ Mom, P – Paul, A – Amy,
F1 – Female 1, F2 – Female 2, B – Boy.


W - Hello! How can I help you?
Halo! apa yang bisa saya bantu?
F - Hello! I would like a table for four, please.
Halo! saya mau meja untuk empat orang
W- Of course. Please follow me!
Tentu saja, silahkan ikuti saya!
W - Here is a table for four.
Ini meja untuk empat orang.
F - Thank you.  Could you give us the menu. Please .
Terima kasih. Dapatkah anda memberikan kami daftar menu.
W - Yes of course. Here you are!
Iya tentu saja. Ini dia
F - Thank you.
Terima kasih
W - Can I get you anything to drink?
Dapatkah saya mengambilkan minuman untuk anda
F - Just water for me.
Hanya air untuk saya
M - I'll have a lemonade.
Saya minta lemon

A - I'll have a little shake.
Saya minta shake kecil
P - I'll have an orange juice.
Saya minta juice orange
W – Great! I'll be right back.
Baik! Saya akan segera kembali

W - Are you ready to order?
Apakah anda siap untuk memesan
F - Yes we are. I'll have the grilled chicken and a salad.
Ya kami siap. Saya ingin makan ayam panggang dan salad
W - Would you like a starter, sir?
Apa yang anda inginkan untuk makanan pembuka
F - Yes I'd like the vegetable soup.
Ya say ingin sop sayuran
M - For starter, I'd like the vegetable soup. For the main course, I'd like the grilled fish.
Untuk pembuka, saya ingin sop sayuran. Untuk makanan utama, saya ingin ikan bakar.
A - I'll have the chicken soup and a lasagna.
Saya ingin sop ayam dan lasagna
P - I’ll have the chicken soup, the grilled chicken, and some salad.
Saya ingin sop ayam dan ayam bakar dan salad
W – Excellent. I'll be right back.
Luar biasa, saya akan segera kembali



A – Hemm..It smells so great.
Hemm.. baunya sangat enak.
P - I am so hungry and I want to eat, but the soup is so hot. I can barely touch it.
Saya sangat lapar dan saya ingin makan tetapi sop nya sangat panas. Saya tidak hampir tidak bisa menyentuhnya
M - Wait for it to cool down before you eat it.
Tunggu sampai dingin sebelum kamu memakannya
F - The grilled chicken tastes delicious doesn't it Paul?
Ayam bakar rasanya sangat nikmat benar kan paul?
P - Yes dad, it does, indeed.
Iya ayah
F - What about your lasagna, Amy?
Bagaimana dengan lasagna kamu amy?
A - I love it, it's my favorite dish.
Saya menyukainya, ini adalah makanan favorite saya
F - Great!
Bagus
P - How's your fish mom?
Bagaimana dengan ikannya ibu?
M - It's excellent. I'm so glad we came to this restaurant.
Sangat luar biasa. Saya sangat senang kami datang ke restarurant ini.
M - Could you please pass me the salt Paul?
Dapatkah kamu memberikan saya garam paul?
P - Here you are mom.
Ini ibu.

M - Thank you.
Terima kasih
W - Did you enjoy your meal?
Apakah kamu menikmati makananmu?
F - Yes, it was wonderful, thank you.
Iya, ini sangat luar biasa, terima kasih
W - Would you like something for dessert?
Apakah anda menginginkan sesuatu untuk makanan penutup?
M - Yes, for dessert I'll have ice cream please.
Iya, saya menginginkan es krim, tolong
A - I'll have the chocolate cake.
Saya ingin kue coklat
P - I'll have ice cream.
Saya menginginkan es krim
F - I'll have the cheese cake please
Saya ingin kue keju tolong.
M - Everything looks great! Let's eat the dessert!
Semua tampak luar biasa! Mari kita makan makanan penutup
P - Dad, I'm thirsty. I would like to drink some water.
Ayah, saya haus. Saya mau minum air

F - Excuse me !
Permisi
W - Yes, sir, how can I help you ?
Iya tuan. Ada yang bisa saya bantu?
F - Could you bring my son a glass of water, please?
Dapatkah anda membawakan anak lelaki saya air minum, tolong
W - Yes, of course !
Iya tentu saja
F - Thank you,
Terima kasih
W - Can I bring you anything else
Dapatkah saya mengambilkan yang lainnya lagi
F - No, thank you, just the bill.
Tidak, terima kasih. Hanya tagihannya saja
W - Okay sir, I'll be right back with the bill.
Baik tuan, saya akan segera Kembali dengan tagihan

W - May I take your order?
Bolehkah saya menerima pesanan anda?
F 1 - Yes I'd like a hamburger. French fries and a salad, please.
Iya, saya mau hamburger, kentang goreng dan salad
W - Anything else?
Apakah ada yg lain?
F1 - A coke please.
Segelas cola, tolong
W - For here or to go?
Untuk diminum disini atau di bawa pergi
F1 - For here.
Untuk disini
W - It costs 6 dollars.
Harganya 6 dollar
F1 - Here you are.
Inil dia
W - Thank you. And here's your order.
Terima kasih. Dan ini pesanan anda
F1 -Thank you.
Terima kasih

W - Hi, what will you have?
Hi, apa yang anda inginkan?
F2 - Hi ! I'll have a double cheeseburger with fries, please.
Hai! Saya ingin burger keju ganda dengan kentang, tolong
W - Would you like your cheeseburger with everything on it ?
Apakah anda suka burger keju dengan semua isinya?
F2 - No onions, please !
Tolong Tidak memakai bawang
W - Would you like anything to drink ?
Apakah anda ingin Sesutu untuk minum?
F2 - Yes, a bottle of mineral water, please.
Ya, saya ingin 1 botol air mineral, tolong
W - Is that it ?
Apakah hanya itu?
F2 - Yes, that's it.
Ya, hanya itu
W - For here to go ?
Untuk disini atau di bawa pergi?
F2 - To go.
Untuk di bawa pergi
W - It costs 7 dollars 25.
Harganya 7 dolar 25 sen
F2 - Here you are!
Ini dia
W - Here is your order !
Ini pesanan anda
F2 - Thank you !
Terima kasih

F1 and B are sitting and have conversation

F1 - How’s your food ?
Bagaimana makanan kamu?
B - The taco is very spicy, but I really like it.
Taco sangat pedas, tapi saya sangat menyukainya.
B - What about your hamburger ?
Bagaimana dengan hamburgermu?
F1 - My hamburger has a sweet flavor. It's really yummy ! I usually don't like spicy food.
Hamburger saya ada rasa manisnya. Ini sangat enak. Saya biasanya tidak suka makanan pedas .
B - I can't stand the sweet flavor, I like it spicy and salty.
Saya tidak bisa dengan rasa manis. Saya suka asin dan pedas
F1 - So, do you often eat fast food ?
Jadi.. apakah anda sering makan makanan cepat saji?
B - Pretty often, about three times a week. And you ?
Cukup sering, sekitar 3 kali dalam seminggu. Dan kamu?
F1 - I rarely eat fast food. Once a month. What is your favorite thing here?
Saya jarang makan makanan cepat saji. Sekali sebulan. Apa makanan kesukaanmu disini?
B - My favorite food is taco but I'm also crazy about fried chicken sandwich. It's so tasty ! How about you ?
Makanan kesukaan saya adalah taco tetapi saya sangat menyukai sandwich ayam goreng. Ini sangat enak. Bagaimana dengan kamu?
F1 - I prefer the chicken hamburger with fries and Coke.
Saya lebih memilih hamburger ayam dengan kentang dan cola
B - Great !
Hebat

3 komentar:

  1. For please, no need to translate.
    I can barely touch it = Saya hampir tidak bisa menyentuhnya.
    Good Job, when you record, no need to mention that you Father, writer or someone else.

    BalasHapus

Kelas Diet Online

Pasti bisa kalau anda serius dan benar-benar punya niat dan goals yang jelas. Saya sudah menurunkan Berat Badan 25kg dengan menerapkan Po...