Minggu, 19 April 2020

exercise ms nani, my fav restaurant, 20/04/20

I miss you mom

Today, I will talk about my favorite restaurant that always made me remember about my mother’s cooking and also she hometown and well the food it’s tasty taste.

Hari ini, saya akan berbicara tentang restoran favorit saya yang selalu membuat saya ingat tentang masakan ibu saya dan juga kampung halamannya serta makanannya rasanya enak.

Padang cuisine is a typical food from West Sumatra, there are various kinds and types of cuisine. Padang cuisine is identical with spicy and food with coconut milk.

Masakan padang merupakan makanan khas dari Sumatra barat, ada berbagai macam dan jenis masakannya. Masakan padang identic dengan makanan pedas dan bersantan

Padang restaurants in my opinion is maybe many people might like it, because it tastes very appetizing. At home, we also cook Padang food more often, especially during Lebaran.

Restoran padang menurut saya mungkin kesukaan banyak orang, karena rasanya yang sangat menguggah selera. Di rumah kami pun lebih sering masak makanan padang apalagi disaat hari raya lebaran.

My favorite dishes are the rendang or gulai ayam, my husband like a gulai otak sapi. But my son he just like grilled chicken or egg. He doesn’t like a spicy food. My mother & father like gulai tunjang. If we go out from home we always lok for Padang restaurant.

Hidangan favorit saya adalah rendang atau gulai ayam, suami saya suka gulai otak sapi. Tapi anakku dia suka ayam bakar atau telur. Dia tidak suka makanan pedas. Ibu & Ayah saya suka gulai tunjang. Ketika kami meninggalkan rumah, kami selalu mencari restoran Padang yang bagus.

But after all I think the most delicious food is my mother's cooking. Maybe because she made it with her love to us. And now I miss her so much. Hope she always happy in heaven.

Tapi bagaimanapun juga saya pikir makanan yang paling enak adalah masakan ibu saya. Mungkin karena dia membuatnya dengan cintanya untuk kami. Dan sekarang aku sangat merindukannya. Semoga dia selalu bahagia di surga.

And that’s all about my favorite food and restaurant. Thank you for your attention.

1 komentar:

  1. Nice story. There are some corrections : made me remember - make me remember., she hometown - her hometown., kinds and types - pilih salah satu y.,

    BtW did you write a story in Indonesia then translated to google y.
    If yes, make a story in Indonesia with SPOK (Subject, Predicate, Object , K = Keterangan or Adverb.

    BalasHapus

Kelas Diet Online

Pasti bisa kalau anda serius dan benar-benar punya niat dan goals yang jelas. Saya sudah menurunkan Berat Badan 25kg dengan menerapkan Po...